Om Maten

Indiska Boxen

Indiska boxen är ett klimatsmart alternativ till vardagsmat. Maten är fylld av smaker och nyttigheter, med inspiration ifrån södra indien. Varje matlåda från Indiska boxen släpper ut mellan 0,3-0,6 kg CO2e och innehåller ca 400g mat. Currylåda (utan ris) serverar 2 portioner.

Behöver jag tillaga maten?

Våra matlåda är redo att äta efter uppvärmning i mikrovågsugnen eller ugn. I vanlig ugn värmer du maten på låg temperatur (150°C) i sin förpackning ca 40 min. I micro tar det ca 8 min (800W) att värma maten direkt från frysen. Om du vill snabba på uppvärmningen kan du tina maten innan.

Leveranser & Beställningar

Hur och när levereras maten hem till mig?

Leveranser sker mellan kl 12 och kl 21 på söndagar. På torsdag eftermiddag, efter ruttplanering, får du ett SMS med en uppskattad leveranstid på +/- 40 minuter.

Hur betalar jag?

Vi tar Swish och Kort. Om du inte redan har betalat du kan betala för din beställning med Swish till vår Swish nummer 123 478 05 32. Fyll ditt beställningsnummer i meddelandet. Indiska Boxens kortbetalningspartner är Stripe. Indiska Boxen tar aldrig del av dina personliga kontokortsuppgifter utan detta hanteras endast av Stripe. Person och betalningsuppgifter som lämnas på Indiska Boxen är krypterade med den högsta säkerhetsnivån enligt den standard som gäller vid handel på Internet. Kortbetalning görs i förskott.

Hur prenumerationen fungerar?

När du går med i prenumeration första gången, får du leverans det datum du väljer. Nästa leverans skickas första söndagen av varje månad, med möjlighet att ändra leveransdatum och matlådor via länk i e-post skickas vid första köpet. Ändra/avsluta prenumerationen när du vill, fram till tre dagar innan nästa leverans. Vid betalning med kort dras pengarna direkt vid det första köptillfället. Kommande månader dras pengarna automatiskt från kortet två dagar innan nästa leverans varje månad.

Hur pausar eller avslutar jag mitt abonnemang?

Du kan mejla till vår kundtjänst på [email protected] så pausar vi ditt prenumeration under den period du önskar. Vill du avsluta ditt prenumeration gör du det på vår hemsida avsluta prenumeration eller så kontaktar du oss via mejl.

Kan jag avboka eller flytta fram min leverans?

Du kan avboka eller flytta fram en leverans fram till onsdagen kl 12.00 innan inbokad leverans genom att mejla [email protected].

Hur gör jag om jag inte är hemma vid leverans?

Är du inte hemma lämnar vi maten utanför din hus- eller lägenhetsdörr och skickar ett SMS till dig. Ansvaret för leveransen övergår då till dig (vi skickar både mejl och SMS inför leveransen som påminnelse om att vi kommer till dig). Bor du i lägenhet och vår chaufför inte kommer in i fastigheten får vi inte lämna maten på gatan utan måste ta med oss maten tillbaka och kassera den. Vi återbetalar inte pengarna vid misslyckad leverans förutom när vi orsakat felet. Därför är det extra viktigt att du har din telefon tillgänglig i samband med leverans om du vet att det kan vara problem att komma in i fastigheten, eller om ni nyligen bytt kod eller liknande. Eftersom maten är fryst håller den sig i ett antal timmar, men du bör försöka skynda dig hem för att så snabbt som möjligt lägga maten i frysen. Kanske kan du be en granne eller vän att hjälpa dig om du inte är hemma?